Hókocka

Mindenkinek megvannak a maga ősrégi nagyi-receptjei. Zserbó, hatlapos, és még sorolhatnánk. Nálunk is van rengeteg olyan süti amit a nagymamáim minden Karácsonykor megsütnek (közéjük tartozik a nálunk híres zöld süti is, ami bizarr, de nagyon finom :D). Most hogy én a cukrászkodás mezejére léptem, és én is beálltam a sütikészítők sorába, úgy gondoltam, ne csak modern finomságok legyenek az asztalon, kell valami retró is. Így jött a hókocka ötlete, amit így a karácsonyi evés előtt gondoltam diétás próbasütinek megsütök. :D Nagyon finom lett, tényleg valahogy olyan karácsonyi hangulatom lett tőle rögtön. És nem nehéz, csak trükkös, de ezt a receptet tuti meg tudja mindenki csinálni!
Megmondom őszintén, nem csináltam még szalakális sütit, ez volt az első ilyen. Jó büdös lett, kicsit szenvedtem is, de a végén nagyon szép tésztám lett, és egy nap állás után annyira jó az állaga is! Szerintem ennek a sütinek az a kulcsa, hogy próbáljuk szép vékonyra sodorni a tésztát, mert a szalakáli kicsit úgy is felfújja. A krém egy főzött krém, és én vaníliás cukor helyett igazi vaníliamagot tettem bele, amitől szuper intenzív íze lett.

Különben ez a süti - bár először azt hittem nem sütöttem sokat - nagyon laktató, így nem kell belőle ezer tepsit sütni, de nem is kell óriás szeletekre vágni. Biztos vagyok benne, hogy sokatoknak van saját verziója, amit szívesen elolvasnék itt a hozzászólásokban, mert mindig érdekelnek a családi receptek a hagyományos sütikhez. :)

RECEPT
Hozzávalók:
A tésztához:
♥ 300 g liszt
♥ 3 ek cukor
♥ 1 tk szalakáli
♥ 45 ml tej
♥ 1 tojás
♥ 100 g vaj
A krémhez:
♥ 300 ml tej
♥ 4 ek liszt
♥ 1 vaníliarúd kikapart magja
♥ 200 g kristálycukor
♥ 150 g puha vaj
Elkészítés:
1. A sütőt melegítsük elő 180 fokra, keressünk egy gáztepsit, amibe belefér a kb 20x30 cm-re kinyújtott lap. A lapokat legjobb egyesével sütni, szóval egy tepsi elég lesz.
2. A lisztet keverjük össze a cukorral, és morzsoljuk össze az enyhén puha vajjal. Adjuk hozzá a tojást is, és azt is keverjük bele. A szalakálit oldjuk fel a tejben, és ezt is öntsük hozzá.
3. Gyúrjuk össze a tésztát. Egy nem ragacsos, de nem morzsás tésztát kell kapnunk, ha túl morzsás adjunk hozzá tejet, ha ragacsos akkor pedig lisztet.
4. Vegyük a tésztát 3 felé, és nyújtsunk belőle egy kicsit nagyobb mint 20x30 cm-es lapokat. Nem lesz először könnyű, és nagyon vékony is lesz, de így lesz jó. Azért kell egy kicsit nagyobb, mert a kisült lapokat majd körbevágjuk, hogy egyenes oldalai legyenek.
5. Tekerjük a kinyújtott lapot sodrófára, és így helyezzük a tepsire. Süssük addig, amíg a széle nagyon enyhén barna lesz, de amúgy az egész még világos. Ez kb 5-7 perc, figyeljünk rá. És az ablakot is nyissuk ki, és gázmaszkkal közeledjünk csak a sütőhöz. :)
6. Süssünk így még két lapot, és hagyjuk őket kihűlni.
7. A krémhez 200 ml tejet tegyünk fel forrni a vaníliarúd kikapart magjával és a cukorral. A maradék 100 ml tejet öntsük a liszthez, és keverjük csomómentesre. (A vaníliarudat ne dobjátok ki, tegyétek kristálycukorba, egy hét múlva készen van a vaníliás cukor!)
8. Amikor már a tej felforrt, és a cukor is elolvadt, akkor öntsük bele a lisztes keveréket. Habverővel keverjük még 1-2 percig, ameddig besűrűsödik.
9. Fedjük le egy fóliával, úgy hogy az hozzáérjen a puding felületéhez, és hagyjuk teljesen kihűlni.
10. Mikor kihűlt habosítsük ki a puha vajat, ez kb 5 perc. Amikor már fehérebb színű a vaj, akkor adagoljuk hozzá a pudingot. Néha egy spatulával kaparjuk le az oldaláról, és keverjük kb 5 percig.
11. A sütilapok szélét vágjuk egyenesre, nagyjából 20x30-asra, a lényeg, hogy egyforma legyen mind.
12. Fogjunk egy nagy tálcát, tegyük rá az első lapot, majd kenjük meg a krém felével. Erre tegyük a második lapot, erre kenjük a krém másik felét, majd helyezzük rá a 3. lapot is. Ezt az egészet takarjuk le nedves konyharuhával, és tegyük egy éjszakára hűtőbe. Ezután vágjuk kis kockákra, és szórjuk meg porcukorral a tetejét.

És már kész is van! Karácsonyra szuper ez a süti, biztos elfogy, próbáljátok ki! Jó sütögetést! :))A 

eszti

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Instagram