Oreo-s Sütinyalókák


Így a vizsgaidőszak közepén nekem is kell valami szórakozás. Bevallom, eléggé halogatós típus vagyok, tanulás helyett bármit szívesebben csinálok. Így volt ez ma is, hiszen kitaláltam, hogy csinálok egy Oreo kekszes sütinyalókát, és addig nem is nyugodtam amíg készen nem lettek. Talán már észrevettétek, hogy nagy Oreo-rajongó vagyok, sajnos vagy nem, ez van. Szinte biztos, hogy bármi még finomabb lesz, ha teszünk bele ebből a csoda-kekszből. Ezeket a sütinyalókákat egyáltalán nem nehéz megcsinálni, viszont türelmetleneknek nem ajánlom, mert sokat kell várni, ha azt akarjuk, hogy sikerüljön ez a kis süti. Viszont nagyon jó például szülinapi bulira, mert rengeteg módon fel lehet dobni, és biztosan el is fogy.



Sok blogon rengeteg Oreo sütinyalókát találni, amiket nem kell sütni. Én kicsit ódzkodom ezektől, mert általában le kell a kis sütilabdákat fagyasztani, és mit szépítsem, nekem még sosem sikerült úgy cake pop-ot csinálni. Egy időben fel is adtam, hogy én valaha szép sütinyalókát fogok csinálni, nincs remény, gondoltam, engem nem szeret ez a sütinyalóka. Folyton lecsúszott a pálcáról, szétesett, nem lett jó alakja. Aztán amikor olvasgattam az interneten, találtam egy jó kis alapreceptet egy angol receptes oldalon, na gondoltam itt mindenki azt írja, ez egy öt csillagos recept, hát kipróbálom. Nem is csalódtam, sütinyalókához ez a fajta tészta a legjobb: ragadós, nem morzsolódós, és jól tart is. Nagyon könnyű megcsinálni, talán az az egyetlen gond, hogy egy egész napot el lehet szórakozni ezekkel. Például Karácsonyra rénszarvasos, szilveszterre pedig malacos sütinyalókát csináltam, hát azzal tuti elvoltam vagy 7 órát.
 A sütinyalóka készítéshez szerintem három alapszabályt kell tudni: csak kicsit tömörebb, ragadósabb tésztával dolgozzunk, ne tegyünk túl sok vajat az összemorzsolt tésztához mikor a labdákat csináljuk, mindenképpen ragasszuk oda csokival azt a fránya pálcát, mert különben biztos a gravitáció fog győzni. Néha így is, mondjuk úgy én 16 sütinyalókával kezdtem, a végére pedig már csak 12 maradt. De nem baj, mert pont annyi fér a tartómba. :D
 Azon sem kell aggódni, hogy nincs nyalókapálcánk, vagy hogy 790 forint 30 műanyag rúd, amit egy használat után ki fogunk dobni. Nyugodtan használjatok hurkapálcikát, ha jól odaragasztjátok, nem fog lecsúszni erről sem. Az is szinte mindegy, milyen fajta csokiba mártjátok majd bele a golyókat, viszont ha sima táblacsokiba szeretnétek, adjatok hozzá egy kis kókuszolajat, vagy margarint (de tényleg nagyon kicsit!), hogy kicsit folyósabb legyen a csoki. Sokan azt mondják, jó bele a sima olaj, de szerintem sokkal jobb ha olyan zsiradékot használunk, ami megszilárdul a hidegben, hiszen akkor fog a csokink is megszilárdulni. Használhattok úgynevezett candy melts-et is, ezek kis csokipasztillák, a neten lehet rendelni, illetve Budapesten cukrászboltokban, drágán ugyan (de amúgyis drága mindenhol), de lehet venni, és ha színes sütinyalókákat szeretnétek, ez a legegyszerűbb megoldás.
 A díszítéshez használhattok tulajdonképpen bármit. Én csak simán megtöltöttem egy habzsákot csokival, és ezzel becsíkoztam, de használhattok bármilyen szórócukrot, vagy konkrétan ehhez akár összetört kekszdarabokat is. A sütinyalókákat azért is szeretem, mert komolyan bármit lehet belőlük csinálni. A piskótát bármilyen alakúra tudjátok formázni, marcipánnal meg szinte bármit lehet csinálni rájuk. De ezt majd egy másik bejegyzésben írom le bővebben. :)

RECEPT:

Előkészítési idő: 30 perc
Sütési idő: 20 perc
Pihentetés: 2-3 óra
Nehézség: Könnyű

HOZZÁVALÓK:
16 db sütinyalóka lesz ebből az adagból
A tésztához:

  • 60 g puha vaj
  • 75 g kristálycukor
  • 1 tojás
  • 90 g liszt
  • 2 teáskanál kakaópor
  • 5 g sütőpor
  • egy csipet só
  • 45 ml tej
  • 8 db Oreo keksz
Az összeállításhoz:
  • 60 g vaj
  • 2 teáskanál porcukor
  • 1/4 teáskanál vanília kivonat
A díszítéshez:
  • 100 g csokoládé
ELKÉSZÍTÉS:
1. A sütőt 180 fokra előmelegítjük, egy kisebb tepsit kivajazunk és kibéleljük sütőpapírral.
2. A vajat és a cukrot elektromos habverővel krémesítjük, kb 1 percig.
3. Hozzáadjuk a tojást. Ha megduplázzuk a receptet fontos, hogy egyszerre csak egy tojást adjunk hozzá, mindig csak akkor rakjunk bele még egyet, ha az előző már jól elkeveredett.
4. Egy kis tálban összekeverjük a lisztet, a sütőport, a kakaóport, és a sót, egy mérőpohárban pedig kimérjük a tejet is.
5. A liszt és a tej felét hozzáadjuk a tojásos keverékhez, majd miután jól elkeveredett, hozzáadjuk a másik felét is.
6. A sütőben 15-20 perc alatt készre sütjük. Akkor van kész, ha egy hurkapálcát beleszúrunk, az tisztán jön ki.
7. Várjuk meg míg kihűl a tészta, majd egy nagy tálban morzsoljuk szét, hogy kis darabokat kapjunk.
8. Az Oreo kekszet törjük össze, majd keverjük ezt is a tészta darabokhoz.
9. A krémhez, ami összetartja a sütinyalókát, keverjük össze a vajat és a porcukrot. Adjuk hozzá a vaníliát is.
10. Adjuk a krémet a tésztához, és addig gyúrjuk, amíg össze nem áll. Először úgy fog tűnni, több vaj kell bele, de csak akkor adjunk hozzá még egy kis vajat, ha már régóta gyúrjuk, és még mindig nem áll össze. Mérjünk ki egy evőkanálnyi adagot, majd formáljunk ebből golyót. Ezt addig ismételjük amíg el nem fogy a tészta.
11. Tegyük a hűtőbe minimum 2 órára, de az a legjobb ha egész éjszakán át áll. Fontos, hogy nagyon kemény legyen, különben le fog csúszni a pálcáról.
12. Mikor megkeményedtek, olvasszunk egy kis csokit. A pálcikák végét mártsuk az olvasztott csokiba, és így szúrjuk a sütigolyókba. Várjuk meg míg megszárad a csoki.
13. Egy pohárban vagy bögrében olvasszuk fel az összes csokit. A poharat kicsit döntsük meg és mártsuk bele a sütinyalókákat. Szúrjuk egy hungarocell tömbbe, vagy sütinyalókához való állványba (igen, már ilyen is van). Ha szórócukorral díszítjük, rögtön szórjuk rá, de ha csokival, akkor várjuk meg míg megszárad.
14. Ha ilyen csíkosra szeretnénk a sütinyalókákat, olvasszunk hozzá még egy kis csokit, töltsük egy habzsákba,, vágjunk rá egy kis lyukat, majd gyors mozdulatokkal rajzoljunk rájuk csíkokat. Minden csokis lesz, de ez ne zavarjon senkit. :)

TIPP: Csokit olvasztani úgy a legegyszerűbb ha egy üvegtálba tesszük a csokit, majd egyszerre csak 30 másodpercre a mikróba tesszük magas fokozaton. Ezt addig ismételjük, amíg a csoki teljesen elolvadt, és minden 30 másodperc után keverjük meg a csokit. A kókuszolajat az első 30 másodperc után tegyük bele. Megolvaszthatjuk vízgőz felett is, ilyenkor egy kis vizet teszünk egy lábosba, felforraljuk, a tetejére teszünk egy másik edényt (fontos, hogy ne érjen bele a vízbe az alja!) és ebbe tesszük a csokit, amit néha megkeverünk, míg fel nem olvad. Ebben az esetben vigyázzunk, hogy ne kerüljön víz a csokiba, különben lehet sírni fogunk.

 Remélem tetszett nektek ez a recept, próbáljátok ki, nagyon finom, és ha van gyerek a családban, neki is biztosan tetszeni fog! Jó sütögetést! :)

eszti

1 megjegyzés:

Instagram